pátek 19. listopadu 2010



Ve středu jsem se byl projít po Minneapolis. Celkově mi přijde, že v tom městě není vůbec nic (asi jako v Brně :-). Navíc když uvážím, že je tu už týden pod nulou a sníh a má to vydržet až do května, žít bych tu opravdu nechtěl. Přeci jenom uvádím pár postřehů. 

Celkově město připomíná Chicago a asi i všechny americká města. Ve středu jsou na sebe natěsnané mrakodrapy, okolo nich kam oko z letadla dohlédne jen rodinné domky a malé stavby. Protože je tu taková zima, všechny mrakodrapy jsou vzájemně pospojovány mosty a tunely. Dominantou města je řeka Mississippi, která tvoří celkem impozantní údolí. Přes něj vede spousta mostů. Jeden z nich má i jakousi historickou významnost - je kamenný a vedla po něm americká železnice. Druhou historickou stavbou je bazilika pany Marie (na fotce). Ta skutečně vypadá jako stará (v americe ale vlastně není starého vůbec nic). Vnitřek celkem připomníná vetší evropské kostely. Posledním zajímavým místem je zahrada se sochami. Celkevě mě ale zklamala. Např. s tou v Oslu se to vůbec nedá srovnat.

Dnes jsem měl seminář pro studenty a profesory. Mluvil jsem o své PhD práci. Celých 45 minut. Docela jsem se bál, protože v oboru mechaniky je tahle škola opravdu jedna z nejlepších. Teď už to mám za sebou. Pocity asi vcelku pozitivní. Tak uvidíme, třeba se někdo ozve, že má o mou práci zájem. 

A ještě něco, mám tu teď kancelář v 7. patře pod zemí! Je to docela zvláštní pocit. Jsem v takové obrovské jeskyni rozškatulkované do místností. Samozřejmě to není poznat. Jen ten pocit. A fakt, že nikde není žádné okno ...

Zítra už konečně jedu domů. Těším se na shledání. 

Žádné komentáře:

Okomentovat